SELAMAT MEMBACA !

Senin, 06 Agustus 2012

Kisah Saintis Memeluk Islam Selepas Menemui Kebenaran Al-Quran Mengenai Bahaya Kuman Pada Babi


Kisah Saintis Memeluk Islam Selepas Menemui Kebenaran Al-Quran Mengenai Bahaya Kuman Pada Babi


hiasan
Seorang saintis wanita kafir membuat kajian tentang sejenis kuman yang terdapat pada badan babi. Beliau mencari formula terbaik untuk membunuh kuman tersebut. Pelbagai kaedah dan bahan yang telah digunakan namun tidak juga berjaya.
Dengan izin Allah entah macam mana, bekas yang mengandungi kuman tersebut terjatuh ke tanah. Beliau terus memeriksa kuman tersebut agar masih dalam keadaan seperti asal. Beliau terkejut kerana kuman tersebut telahpun mati.
Beliau pun mengkaji bagaimana dan apakah yang menyebabkan kuman tersebut mati. Akhirnya, ternyatalah bahawa debu-debu tanah yang mengenai kuman tersebut adalah puncanya. Sangat bersyukurlah beliau kerana berjaya menemui kaedah membunuh kuman tersebut kerana ia telah menyebabkan pelbagai penyakit merbahaya dan telah berada pada tahap yang membimbangkan pada ketika itu.
Rentetan peristiwa itu, beliau mengkaji sendiri dari pelbagai sumber mencari agama mana yang ada menyentuh tentang najis babi ini.
Akhirnya beliau memeluk Islam kerana hanya dalam agama Islam ada menyatakan kedudukan babi serta cara mensucikan diri daripadanya bertepatan dengan penemuan beliau tadi.

0 komentar:

Posting Komentar

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | SharePoint Demo